October 19, 2018, 08:48:21 am

You are here: TYPE 2 SHOP « Type2 - - Talk « TYPE2 T3 (ทรานสปอร์ตเตอร์) « วิธีการแบ่งรุ่น ทรานสปอร์ตเตอร์ อย่างง่าย
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: วิธีการแบ่งรุ่น ทรานสปอร์ตเตอร์ อย่างง่าย  (Read 13068 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Jr. Member
**
Like Point: 4
Offline Offline
Posts: 288
WWW
« on: March 03, 2011, 12:15:56 am »

  Type 2 T3

  โฟล์คทรานสปอร์ตเตอร์ เริ่มเข้ามารับหน้าที่แทนโฟล์คแตงโมตั้งแต่ปี 1979 โดยรูปทรงได้เปลี่ยนแปลงไปจากโฟล์คแตงโมอย่างมาก จากที่แตงโมเคยโค้งมน ทรานสปอร์ตเตอร์ก็เหลี่ยมอย่างสุดขั้ว ในยุคนั้นแสดงให้เห็นถึงความทันสมัยล้ำหน้าด้วยตัวถังที่เหลี่ยมคม และขนาดใหญ่กว้างขวางสะดวกต่อการใช้งานอย่างมาก โดยรุ่นนี้จะเรียกกันสั้นๆว่า “โฟล์คตู้ T3” มาจากชื่อเจนเนอเรชั่นของ type2 ของรุ่นนี้เอง โดยในรุ่นนี้มีการเปลี่ยนแปลงอย่างมากหรือเรียกว่าปฎิวัติในเรื่องของเครื่องยนต์กันทีเดียว (ในช่วงกลางๆของรุ่นนี้) และมีระบบขับเคลื่อนสี่ล้อมาให้ใช้งานในรุ่นนี้อีกเช่นกัน โดยรุ่นนี้จะแบ่งลักษณะรุ่นอย่างง่ายๆเป็น


3.1  “T3 ไฟกลม”

    เป็น T3 รุ่นแรกที่ต่อจากแตงโม โดยยังคงเหลือความโค้งมนไว้ที่ ดวงไฟหน้า เพราะอย่างอื่นเหลี่ยมไปหมดแล้ว จึงเป็นชื่อเรียกของรุ่นนี้ โดยช่วงแรกของรุ่นนี้จะมีเฉพาะเครื่องอากาศ(เครื่องโฟล์คตู้ตั้งแต่เริ่มมีเฉพาะเครื่องที่ระบายความร้อนด้วย อากาศ) ซึ่งสังเกตง่ายๆคือ ด้านหน้าของ T3 รุ่นนี้จะไม่มีตระแกรงรับลมสำหรับหม้อน้ำ เมื่อโฟล์คฯเปลี่ยนเครื่องอากาศเป็นเครื่องน้ำ (เครื่องยนต์ที่ระบายความร้อนด้วยน้ำ) ด้านหน้าจะมีตะแกรงรับลมสำหรับหม้อน้ำเพิ่มขึ้นมา โดยรุ่นไฟกลมเริ่มผลิตตั้งแต่ 1980-1988 จึงได้มีการปรับเปลี่ยนหน้าตากันเล็กน้อย



3.2 T3 ไฟเหลี่ยม  

เป็นชื่อเรียกของรุ่นนี้ ก็ตามชื่อที่เรียกกัน คือ โฟล์คฯเปลี่ยนจากไฟหน้ากลม 2 ดวง เป็นไฟหน้าสี่เหลี่ยม 4 ดวง โดยส่วนอื่นของตัวรถยังคงรูปแบบเดิมกับรุ่นไฟกลม โฟล์คตู้รุ่นนี้ได้รับความนิยมในประเทศไทยอย่างมากในช่วงนั้น เนื่องจากเป็นรถที่นำมาตกแต่งภายในใหม่ให้หรูหราทันสมัย ราคาแพง ซึ่งพวกเศรษฐี นักการเมืองในยุคนั้นในประเทศไทยนิยมซื้อใช้กันมาก  รุ่นนี้จะมีจุดที่เปลี่ยนหลักๆอีกอย่างหนึ่งคือ ประมาณช่วงปี 1989 มีการเปลี่ยนจากกันชนเหล็กด้านหน้าและหลังเป็นกันชนไฟเบอร์พร้อมกาบด้านข้างเข้าไปทำให้ดูสวยงามมากขึ้น และอาจเป็นสาเหตุนี้ทำให้มีผู้ซื้อไปใช้จำนวนมาก เมื่อรุ่น T3 รับใช้ไปจนกระทั้ง 1991 ทางโฟล์คฯก็ออกรุ่นใหม่มาแทนใช้ชื่อว่า คาราเวล
« Last Edit: September 07, 2011, 10:39:45 am by Hanniboon » Logged

t y p e 2 s h o p : พื้นที่สำหรับคนรักโฟล์คตู้....เปิดรับเพื่อนพ้องน้องพี่ ทุกๆคน

Type2Trip 2011 : พบกัน 15 พค. นี้
Full Member
***
Like Point: 157
Offline Offline
Posts: 466
« Reply #1 on: April 24, 2011, 11:56:09 pm »


แล้วขับสี่ละครับ ขอความรู้หน่อยครับ
Logged

Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #2 on: May 02, 2011, 10:10:28 pm »

Syncro Transporter Production Details

SYNCRO Total Production – 43468 (of these 2108 were right hand drive models)
ผลิตทั้งหมด 43,468 คัน และในจำนวนนี้ มีที่เป็นขับขวาอยู่ 2,108 คัน 

Single Cab Pickups (M245) 1787 produced.
These vehicles were only available in the UK with 1.9 litre petrol or 1.6 litre turbo diesels.
ผลิต 1,787 คัน รุ่นนี้มีแต่ในสหราชอาณาจักร เป็นรุ่น 1.9ลิตร และรุ่น 1.6 ดีเซลเทอร์โบ

Double Cab Pickups (M247) 6849 produced. "DOKA"
These vehicles proved to be very popular & were generally available with the same engines as the pickup. However a special “Tristar” model was produced fitted with a 2.1 litre petrol engine.
ผลิต 6,849 คัน นับเป็นรุ่นที่นิยมมาก(ยอดขายดี) รุ่น Tristar มากับ 2.1 ลิตร
visitors can't see pics , please register or login
« Last Edit: May 02, 2011, 10:30:13 pm by Hanniboon » Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #3 on: May 02, 2011, 10:14:09 pm »

Panel Vans (M251) 5848 produced
รุ่นตู้ทึบ (ก็ที่เรานำเข้ามาน่ะแหละ - รุ่นขายประชาชนนะ ถ้าเป็นรุ่นที่ราชการ/รัฐวิสา สั่งมา จะเป็นตูแวนแท้)
These vehicles were available with all 3 engine formats.
รุ่นนี้ มีเครื่องให้เลือกทั้งสามระบบ (คาร์บู , Digifant-มี ECU แต่ยังไม่เป็นหัวฉีด , DigiJet รุ่นหัวฉีด)
visitors can't see pics , please register or login

Minibuses (M253) 14650 produced
Many different types of minibus versions were available, ranging from 8 to 12 seats. They were however only supplied with the 1.9 petrol or 1.6 diesel & turbo diesel engines & were not available as Syncro’s in the UK.
รุ่นนี้ "มินิบัส" มีออกมาหลายจำนวนที่นั่ง 8-12 มีเฉพาะเครื่อง 1.9ลิตร และ 1.6ดีเซล และ 1.6ดีเซลเทอร์โบ
รุ่นนี้ไม่มีที่เป็นซิงโครขายในอังกฤษ
visitors can't see pics , please register or login
« Last Edit: May 02, 2011, 10:20:10 pm by Hanniboon » Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #4 on: May 02, 2011, 10:38:30 pm »

Tristar (M314) Unknown Number produced "DOKA-Tristar"
This was a special package based on the crewcab launched in October 1988. It came with alloy wheels, black wheel arch spats linked by graphite coloured lower body paint, an integrated spoiler plus twin rectangular headlights with washers plus most of the other equipment offered on the GL carravelle. Rear seat passengers also had their own heater.


Caravelles (M255) 14334 Produced
UK Supplied Caravelles were all fitted with 2.1 litre engines.

Syncro 16” (Option M855) 2138 Produced
Of the above vehicles, some were heavy duty special’s fitted with 16” Wheels. These were not generally available as export models but used by the service section within Germany. No 16” Wheeled vehicles were exported to the UK or US. Many different options were available on these vehicles. Most had different gear ratio’s, even heavier duty suspension & uprated brakes.

Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #5 on: May 02, 2011, 10:54:22 pm »

M Type (รหัสรุ่นที่มากับ M-Plate) พร้อมกับรูป ของ T3 ทั้งหมด


visitors can't see pics , please register or login
245(LHD)
246(RHD)
Pickup.





visitors can't see pics , please register or login
245(LHD)
246(RHD)
Pickup with wide body





visitors can't see pics , please register or login
245(LHD)
246(RHD)
Pickup syncro
Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #6 on: May 02, 2011, 10:55:53 pm »

visitors can't see pics , please register or login
247(LHD)
248(RHD)
Double cab pickup, crew cab, Doka.





visitors can't see pics , please register or login
251(LHD)
252(RHD)
Delivery van, or panel van.





visitors can't see pics , please register or login
251(LHD)
252(RHD)
Hi top delivery van.
Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #7 on: May 02, 2011, 10:58:05 pm »

visitors can't see pics , please register or login
253(LHD)
254(RHD)
Kombi, basically a panelvan with windows.





visitors can't see pics , please register or login
253(LHD)
254(RHD)
Kombi hi top





visitors can't see pics , please register or login
255(LHD)
256(RHD)
Caravelle, same as a Kombi but with a minibus interior.
Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #8 on: May 02, 2011, 10:59:24 pm »

visitors can't see pics , please register or login
255(LHD)
256(RHD)
Caravelle syncro.





visitors can't see pics , please register or login
255(LHD)
256(RHD)
Multivan.






visitors can't see pics , please register or login
255(LHD)
256(RHD)
Caravelle carat.
Logged
Global Moderator
Hero Member
*****
Like Point: 1037
Offline Offline
Posts: 7,686
I love syncro
« Reply #9 on: May 02, 2011, 11:04:02 pm »

ได้สำเนามาจากน้องเก้า ขออนุญาตผู้เขียนมาลงด้วย 
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login
Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #10 on: May 02, 2011, 11:05:51 pm »

ถ้าอยากรู้ว่า รุ่นพิเศษ "พิเศษ" อย่างไร มาดูกัน

BUS " Caravelle " ('82on)
2 tone paint scheme.
Chrome bumpers with rubbing strips.
Chrome window trim(locking strips).
Rear window load protection bars (jail bars).
Rear windshield wiper.
Pad seats in the driver and passenger compartment.
Seat arm rests.
Carpets.



BUS " Caravelle Carat " ('83on)
Power steering.
Central locking.
Metallic paint.
Aluminum rims 6Jx14 with 205/70R14 tyres.
GRP bumpers.
Front spoiler.
Rear light screen.
Chrome window trim(locking strips).
Rear window load protection bars (jail bars).
Rectangle double headlight.
Lower suspension (30mm).
6 single seats with arm rests.
Air conditioning system (optional)
Pilot chairs and folding table.
Cassette radio.
Tachometer.
Digital clock.
Carpets.




BUS " Mulitvan " ('85on)
Based on Kombi body 253 ...
Single seats in front.
3. Seat behind driver's seat with reservoir.
Cool box behind passenger seat.
Folding seat bank with stowage box (rock and roll bed).
Engine compartment cushion (to form bed).
Folding table and fluro light.
Cup holders and ashtrays.
Carpets with plastic mats.
Digital clock.
Tachometer.




DOUBLE CAB " Magma " ('86 on)
Aluminum rims with broad tires.
GRP bumpers.
Cool box.
Winch.
Bull bars.
Roll over bar.





Mulitvan Magnum
Based on Multivan model 253 S..
Chassis range - 25ZHH093001 - 25J175000
Mid feb '87 - 31st July '88
All Left Hand Drive.
Special order code S741

GRP skirts and - bumpers.
Single seats in front.
Light grey interior.
3 Seat behind driver's seat with reservoir.
Folding seat bank with stowage box. (Rock and roll bed).
Engine compartment cushion (To form bed).
Folding table and fluro light.
Cup holder and ash tray.
Carpets with plastic mats.
As extras:

Centre sliding windows.
Tachometer.
Cool box behind passenger seat.
Power steering.





Double Cab " Tri star "
Based on crew cab models 247 & 248.
Available from chassis number WV2ZZZ24ZJH081001 - Late february 1988.
Option number M314.

Power steering.
4 doors.
GRP wheel arch trims and bumpers.
Twin rectangle headlamps (square headlights)
Aluminum rims and wider tyres.
5 single seats with arm rests.
Grey carpet instead of rubber matting.
Light grey cloth interior.
Interior "grab" handles with integral map reading lights (X3)
Illuminated vanity mirror on passenger side.
Bull bars.
Protection Trim for Door.
Rear Cab doors with Sliding Window.
Rear Heater.
Door pockets.
Padded Strip for Dashboard.
Map Pockets in rear of front seats.
Cup holders.





Double Cab " Tristar syncro"
Based on crew cab syncro models 247A& 248A.
Available from chassis number WV2ZZZ24ZJH000001 - 1st August '87.
Option number M314.

Power steering.
4 doors.
GRP wheel arch trims and bumpers.
Twin rectangle headlamps (square headlights)
Aluminum rims and wider tyres.
5 single seats with arm rests.
Grey carpet instead of rubber matting.
Light grey cloth interior.
Interior "grab" handles with integral map reading lights (X3)
Illuminated vanity mirror on passenger side.
Bull bars.
Protection Trim for Door.
Rear Cab doors with Sliding Window.
Rear Heater.
Door pockets.
Padded Strip for Dashboard.
Map Pockets in rear of front seats.
Cup holders.
Spare wheel bracket.
 






Blue Star, White Star (1990)
Base model - Multivan (Kombi)
Chassis range - 25K090001 onwards - mid Feb'89
Option number S735.

Lower suspension (30mm)
Sliding centre windows with black frames.
Power steering.
Tachometer.
GRP skirts and bumpers.
Single seats in front.
Seats behind driver and passenger seat.
Twin rectangular headlamps.
Folding seat bank with stowage box. (Rock and roll bed)
Engine compartment cushion. (To form bed)
Folding table and fluro light.
Blackout curtains.
Cup holders and ashtrays.
Velour carpet.
Central locking.
Cassette radio.
Electrically heated and adjustable outside mirrors in car colour.
Platinum interior trim
Lacquer finish, Metallic blue for Bluestar, White for Whitestar.








BUS "Multivan " (LLE - Limited Last Edition).(1992)

Lowered suspension (30mm)
Sliding window center.
Power steering.
Tachometer.
GRP skirts and bumpers.
Single seats in front.
Seats behind driver and passenger seat.
Twin rectangular headlamps.
Folding seat bank with stowage box.(Rock and roll bed).
Engine compartment cushion (to form bed.)
Folding table and fluro light
Blackout curtains.
Cup holders and ashtrays.
Velour carpets.
Central locking.
Cassette radio.
Electrically heated and adjustable outside mirrors in car colour
Lacquer finish only blue or red.
Limited on 2500 pieces.






Syncro 16" (all body types)

16" steel rims.
2.5cm longer rear swinging arms.
Bigger CV joints.
Stiffer Boge 'N' shocks.
Taller springs.
VW LT28 front and rear brakes.
Urethane flares similar but larger than Tristar flares.
Locking differential to rear axle (front optional!)
Welded sheet metal reinforcment panels


http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpecific/T3/info/special.htm
« Last Edit: May 02, 2011, 11:12:33 pm by Hanniboon » Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 507
Offline Offline
Posts: 3,400
« Reply #11 on: May 02, 2011, 11:22:58 pm »

เพื่อความยุติธรรม ขอลง ข้อเสียเอาไว้ด้วย  onion-emoticon-023



Syncro problems
Many Syncro problems (and also many of the problems common to all T25 vehicles) are already well documented in books & on many of the web sites listed below.

Obviously, the fact that relatively few Syncros were produced means that some spares are scarce (and expensive!). Front drive shafts, gearboxes, prop shaft & front transmission all fall into this category. Most items are available if you know where to look.

I have just completed an overhaul on my own Syncro & had it completely re-sprayed in original metallic blue. In the course of doing this several problem areas came to light. Here are a few more items that Syncro owners (and anyone owning a fuel injected T25!) should take a look at.

Bodywork – the original under protection had cracked in several places, in particular around all of the jacking point areas. This had allowed some corrosion to take place on/in the sills, which required new sections. The Sliding door bottom body side seal channel also had to be repaired. This is a common problem on many T25’s. As a precaution against any future problems I repaired, painted & resealed all effected areas & applied wax oil based under seal to the entire underneath of the vehicle & topped up the internal sections as well.

Fuel System – Several serious problems in this area. The fuel filler pipe work was in poor condition. It looks like this must have been a fabricated at works item (not given the normal VW galvanising treatment) as it was badly corroded (in particular at the filler cap section). Luckily it is fairly easy to remove & repair. The fuel pipe section under the rear wing also required attention. The Fuel tank support saddle was badly rusted. This was treated & repainted, as was the tank fuel gauge sender unit plate on the left hand side of the tank.

Both of the fuel pump’s rubber mounts had sheared, leaving the pump supported by its hoses. Closer inspection revealed severe corrosion on the pump. This had been caused by electrolytic action between the steel clamp and the aluminium. I decided to chip-off the scale, treat, paint and re clamp the pump with a tape interface. This was most definitely the WRONG decision as I found out to my cost when I started up the van & it started to dump the entire contents of the fuel tank on the drive through a hole that appeared in the pump!

So if you find any corrosion in this area I strongly advise that you get yourself a new pump. The same electrolytic corrosion was evident in the fuel filter (located inside the left hand rear wing). This was also replaced.

Brakes – My Syncro is still on its first set of rear brake shoes. During this overhaul I think I may have found out why when, for the first time, I removed the brake drums. The bottom brake swivel pins on both sides were seized solid & had been for a very long time. This had totally restricted pad movement, resulting in very little wear to the shoes. (0.5mm in 150k miles!). It took a lot of heat to remove the pins. Braking & handbrake now work a lot better!

Exhaust – One of the “extra’s” already fitted on my van was an “Autocavan Powertorque” exhaust system. This was a tuned exhaust with stainless expansion bellows, which went into an Aircooled 2 litre type Stainless Steel Silencer with single outlet. It has a bigger bore manifold (38mm instead of 36mm) & is a very neat set up, which has always given the vehicle a bit more power (and a very nice sound!). Over the years I have had to patch it up a few times & sleeve the bellows sections as they eroded away. This was becoming a bit of a problem as the mild steel flanges on the system also eroded away. After two pipes broke completely at last years Vanfest (You might have heard it whilst I was doing the “Big Split”!) I decided that it was time for a new system. Getting a new silencer was not a problem as I found that the exact same profile box is still made & sold by “Waggonworks”. The original arrangement came with a very substantial saddle & clamp arrangement to hold & support the silencer box. This means that there is a lot less stress put on the head exhaust studs & also it allows you to hang the exhaust properly so it does’ not droop. I have seen many of these exhausts on aircooled vans that look very lopsided.

Unfortunately, It is not still possible to get the original tuned manifold that will fit on a 2.1, or the saddle/clamp arrangement. (In fact I have never seen a similar arrangement to mine on any watercooled T25).

So there was only one real option left, make a new manifold. In effect what I did was completely recondition the original, as the actual pipes were still OK once I had fitted new flanges. The end result along this time with a double outlet Waggonworks Silencer looks very impressive (and sounds even better!)

Other Jobs I have carried out in the past include some of the normal 2.1 injection problems (head gasket failures both sides & water pipe renewals).

Front top swivel – joints both sides have been renewed. I swapped the front drive shafts over @ 120K miles to get more life out of them. A future job will be a steering rack overhaul.

Simon Holloway
http://www.syncronauts.org.uk/syncro-technical/syncro-history/the-syncro-story-4
« Last Edit: May 02, 2011, 11:24:54 pm by Hanniboon » Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 735
Offline Offline
Posts: 6,495
« Reply #12 on: May 03, 2011, 09:39:34 am »

เยี่ยมเลยครับ มาบวกให้ทั้งพี่อ้วน กับ พ่อเลี้ยง
Logged

Full Member
***
Like Point: 157
Offline Offline
Posts: 466
« Reply #13 on: May 08, 2011, 10:59:59 pm »

แปลไทยก็พี่อาจารอ้วน เสียงในฟิล์มก็เฮียอ้ายเอก  ข้อมูลเพรียบเลยครับ อิ่ม อิ่ม อิ่ม จุกเลย
Logged

Global Moderator
Hero Member
*****
Like Point: 1037
Offline Offline
Posts: 7,686
I love syncro
« Reply #14 on: May 08, 2011, 11:41:37 pm »

เพื่อความยุติธรรม ขอลง ข้อเสียเอาไว้ด้วย  onion-emoticon-023

Syncro problems
Bodywork
Fuel System
Brakes
Exhaust

ปํญหา ของซิงโคร เมื่อยี่สิบกว่าปีที่แล้ว ปัจุบันปัญหาต่างๆหมดไปแล้ว

Body work  จะเกิดรอยแคร๊ก ตามจุดที่ขึ้นแม่แรง คือรูเสียบ ปัจจุบัน ใครยังมีแม่แรงแบบเสียบติดรถถือว่ายอด เวลาเปลี่ยนยางหรือยกรถ ใช้คุณเข้กันทั้งนั้น เรื่องผุ ที่ชมพู่กล่าวถึงที่ช่วงล่างก็ไม่พบ  ไม่เกี่ยวกับขอบหน้าต่าง  นั้นเฉพาะรถในไทย  พวกประตูเลื่อน  ซีลยางต่างๆ ก็ยังไม่เห็นของใครมีปัญหา  ยกเว้นซีลยางมันยี่สิบปีแล้วก็ต้องมีปัญหาบ้างตามอายุ

Fuel System  The fuel filler pipe work was in poor condition  คงไม่มีใครใช้กรอง ยี่สิบปีอยู่นะ  ที่วางเครื่องซู ระบบน้ำมัน เดินใหม่จากปั๊ม วิ่งเข้ากรองที่ติดตั้งใหม่ ไว้ในห้องเครื่อง  ตำแหน่งกรองเดิม ติดไว้ข้างถังน้ำมัน การถอดเปลี่ยนไม่สะดวก

Brakes  My Syncro is still on its first set of rear brake shoes ตาคนเขียนแกได้เบรคชุดแรกที่ดีน้อย

Exhaust   เรื่องของไอเสีย มันยาวมาก ขี้เกียจอ่าน ปัจจุบัน วางซูแล้ว ท่อเดินใหม่ หม้อพัก ก็ให้ช่างไทยทำให้ใหม่ ฉะนั้นปัญหา ต่างหมดไป

มีแต่ปัญหาว่า ช่วงนี้ไม่เห็นซิงโครประกาศหาเจ้าของใหม่เลย    onion-emoticon-025 
Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 735
Offline Offline
Posts: 6,495
« Reply #15 on: May 10, 2011, 10:12:43 pm »

ตามๆอ่าน มีคนรอคิว ซิงเกอร์ ตรึมเลย...แล้วจะเรียงคิวกันยังไงเนี่ย...อิอิ
Logged

Full Member
***
Like Point: 87
Offline Offline
Posts: 619
« Reply #16 on: May 13, 2011, 10:46:24 pm »

แล้วพอทราบมั้ยครับ ว่าในไทย ขับ 4 มีกี่คัน

จะได้หากันต่อไป
Logged

รักพ่อหลวงแม่หลวง ขอทรงจงพระเจริญ
อยากให้คนไทยรักกัน
Jr. Member
**
Like Point: 2
Offline Offline
Posts: 43
« Reply #17 on: March 29, 2013, 09:30:37 am »

แล้วพอทราบมั้ยครับ ว่าในไทย ขับ 4 มีกี่คัน

จะได้หากันต่อไป

SYNCRO Total Production – 43468 (of these 2108 were right hand drive models)
ผลิตทั้งหมด 43,468 คัน และในจำนวนนี้ มีที่เป็นขับขวาอยู่ 2,108 คัน
อยากทราบครับ ว่าในไทย ขับ 4 มีกี่คัน
ตอนนี้ก็อยู่กับผม 1 คันละ  ถึงแม้เพลาขับ 4  อยู่ไม่ครบก็เถอะ         ยังพยายามปั้นอยู่ครับ
Logged
Sr. Member
****
Like Point: 179
Offline Offline
Posts: 976
« Reply #18 on: March 29, 2013, 09:23:30 pm »

อิจฉาคนมี  1  ใน   2108 ของโลกนี้  นะเนีย...     Roll Eyes
Logged
Administrator
Hero Member
*****
Like Point: 735
Offline Offline
Posts: 6,495
« Reply #19 on: March 29, 2013, 11:04:05 pm »

อิจฉาคนมี  1  ใน   2108 ของโลกนี้  นะเนีย...     Roll Eyes

ไม่อยากเลยครับพี่......ถูนิ้วชี้นิ้วโป้งสักพักก็ได้แล้ว
Logged

Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to: